Mjesec listopad započeli smo berbom maslina u našem dvorištu. Kroz životno praktične i radne aktivnosti širili smo spoznaje o maslini koja je u raznim oblicima dio naše svakodnevnice. Istraživali smo mirise, okuse i teksture jeseni kako bismo djeci omogućili potpuni doživljaj jesenskog razdoblja.
Dani kruha u našem vrtiću bili su ispunjeni zanimljivim i edukativnim aktivnostima koje su potaknule djecu na učenje kroz igru i iskustvo. Posebno smo se posvetili STEM aktivnostima, gdje su djeca promatrala kako kvasac djeluje i što se događa tijekom dizanja tijesta. Osim toga, vagali su brašno i upoznavali se s osnovnim sastojcima potrebnim za izradu kruha. Vrijednim ručicama pripremali su svoje jedinstvene kruščiće. Naš trud i rad na kraju je blagoslovio svećenik. Dani kruha bili su prilika za radost, zajedništvo i učenje o važnosti zahvalnosti za plodove zemlje.
Dan jabuka proslavili smo kroz niz životno praktičnih i kreativnih aktivnosti. Pripremali smo kolače, mirisni kompot i svježe iscjeđeni sok od jabuka. Kroz ove aktivnosti djeca nisu samo razvijala vještine, već su i naučila o važnosti jabuke u našoj prehrani te o procesu pripreme.
Potaknuti dječjim interesom za istraživanjem plodova, jesensku priču produbili smo slikovnicom „Juha od bundeve" i na taj način zaključili koliko je važno dijeliti i biti dobar prijatelj. Baš kao i Mačak, Vjeverica i Patak kuhali smo juhu od bundeve i pokušali naučiti na greškama likova iz priče. Time smo razvijali suradništvo i učvrstili prijateljske odnose. Istraživali smo unutrašnjost bundeve, a najzanimljivija aktivnost bila je izdubiti bundevu i odvojiti koštice koje planiramo koristiti u drugim didaktičkim igrama. Poticali smo razvoj fine motorike, sposobnosti, spretnosti i snage.
Izjava dječaka: „Vjeverica živi na stablu i jede žireve, ne jede juhu od bundeve" (T.K., 6 godina) odvela nas je u šumski svijet životinja. Kroz istraživačko-spoznajne aktivnosti istraživali smo različite vrste staništa šumskih životinja, širili spoznaje o tome što jedu, kako skupljaju hranu, koje životinje spavaju zimski san i kako se pripremaju za njega. Uvažavajući važnost kretanja, kroz različite imitativne igre i aktivnosti s pokretom poticali smo razvoj motoričkih vještina, istovremeno pružajući djeci priliku za fizičku aktivnost i šetnju.
Međunarodni dan dječjih prava i rođendan UN-ove Konvencije o pravima djeteta.
"Doba globalizacije, koje obilježava miješanje različitih kultura, svjetonazora i religija, zahtijeva odgoj i obrazovanje koje djetetu omogućuju da oblikuje identitet „građanina svijeta", a pritom sačuva svoj nacionalni identitet i svoju kulturu te društvenu, moralnu, jezičnu i duhovnu baštinu." (NKRPOO)
Raznim likovnim, istaživačko-spoznajnim i životno-praktičnim aktivnostima obilježavali smo Dan grada Zadra. Kroz ove aktivnosti poticali smo kod djece razvoj identiteta, osjećaja pripadnosti i ponosa prema svom gradu. Posebno zanimljive aktivnosti bile su izrada tradicionalne zadarske torte, tijekom koje su djeca imala priliku naučiti o kulinarskim posebnostima svog kraja te izrada makete grada. Kroz igre i radionice razvijali su kreativnost, strpljenje i timski duh. Učili su o bogatoj prošlosti grada, njegovim simbolima, tradiciji i važnim osobama koje su obilježile zadarsku povijest. Dan grada bio je prilika za slavlje, učenje, povezivanje i stvaranje uspomena.
Ove godine u dječjem vrtiću Šuškalica prvi je put organizirana Večer matematike. Na događaju su sudjelovali djeca, roditelji i odgojitelji, a cilj je bio kroz različite radionice potaknuti pozitivan stav djece rane i predškolske dobi prema matematici. Djeca i roditelji imali su priliku kroz igru otkriti kako matematika može biti zabavna i zanimljiva. Tijekom predškolske dobi djeca uče o prostornih odnosima (poput unutra-van, gore-dolje, ispod-iznad), odnosima među predmetima (veće-manje, lako-teško), svojstvima predmeta (tvrd-mekan, topao-hladan), količinama (usporedba skupina predmeta) te razvijaju pojam broja kroz brojanje, prebrojavanje i povezivanje s količinama.
Za dolazak Svetog Nikole i Svete Lucije pripremali smo se raznovrsnim aktivnostima. Čitali smo priče i legende, slušali pjesmice te razgovarali o lijepom i ružnom ponašanju. Djeca su izrađivala i ukrašavala čizmice, sudjelovala u likovnim aktivnostima i STEM istraživanjima, poput promatranja plamena svijeće, osjećanja topline te eksperimenta s čašama kako bi otkrili da "svijeći treba zrak da se ne ugasi." Izrađivali smo krune Svete Lucije, sijali pšenicu i izrađivali lampione, čime smo stvorili radosnu i edukativnu blagdansku atmosferu.
Adventić u dvorištu dječjeg vrtića "Šuškalica" bio je prava božićna čarolija! Djeca, roditelji i odgojitelji okupili su se kako bi zajednički proslavili ovo posebno vrijeme godine. Pjevali smo božićne pjesme, plesali i uživali u pravom blagdanskom raspoloženju. Naravno, kakav bi to advent bio bez mirisnih fritulica i ukusnih božićnih keksića?! Naši dragi roditelji uveličali su događaj donoseći domaće slastice, koje su upotpunile veselu atmosferu. Svjetlucave lampice i okićeni borovi unijeli su poseban ugođaj u naše dvorište, stvarajući predivnu blagdansku scenografiju. Bio je to nezaboravan Adventić ispunjen radošću, zajedništvom i toplinom blagdana!
Druženje u veseloj i opuštenoj atmosferi na Ranchu Dolina jelena odvijalo se kroz edukativni program uz degustaciju domaćih proizvoda. Djeca su imala priliku hraniti jelene kukuruzom i zobi te biti u njihovoj blizini. Uživali smo upoznavajući jelene lopatare, crne svinje, konje...Bio je to predivan doživljaj prirode za djecu i odrasle.
POZIV NA RODITELJSKI SASTANAK
"Djetinjstvo uz ekrane"
27.02.2024., u 17h
Let's STEM together u okviru projekta „Jačanje STEM vještina u osnovnim školama u Zadarskoj županiji" - STEM COUNTY. STEM tjedan pod sloganom Let's STEM together, održat će se od 12.-16. veljače 2024. godine u vremenu od 9:00 do 18:00 sati u novootvorenom Odjelu za mlade Gradske knjižnice Zadar, Ulica Stjepana Radića 11B, Zadar...
Više informacija...U ponedjeljak, 5. veljače 2024., predškolci DV Šuškalica posjetili su Osnovnu školu Stanovi Zadar. Posjet je započeo toplim dočekom ravnatelja škole, Markice Perića i školskog pedagoga, Vedrana Mijolovića. Djeca su imala priliku posjetiti 1. razred i sudjelovati u školskim aktivnostima. Razgledali su unutrašnji vrt s agrumima i vanjsku učionicu (s brojnim inovativnim didaktičkim sredstvima) koja je rezultat sudjelovanja škole u Stem projektu. Nakon toga, posjetili su školsku knjižnicu gdje im je knjižničarka Božena Ivankov pročitala pričicu „Izgubljena slova" i razgovarala s njima o važnosti čitanja i stvaranja priča. Posjet su završili sudjelovanjem na satu tjelesne i zdravstvene kulture koji se održavao s učenicima predmetne nastave te su se za kraj poigrali na dječjem igralištu izgrađenom za potrebe djece iz produženog boravka.
Posjet školi je djeci omogućio uvid u školske obveze i približio život u školi te na taj način malo olakšao proces prilagodbe koji donosi prijelaz iz vrtića u školu.